Eficacitatea profesionala in orice rol din cadrul unei organizatii necesita abilitati de comunicare cel putin la fel de mult ca si expertiza tehnica.
In acest seminar va sunt oferite instrumente pentru a comunica mai eficient si pentru a va intelege in acelasi timp atat propria personalitate, cat si pe a celorlalti. Modelul si metodologia prezentate in cadrul programului nostru sunt chiar cele dezvoltate de Dr. Taibi Kahler.
Acest model are ca fundament doua prezumtii verificate prin cercetari solide:
- I. Modul in care comunicam este mai important decat continutul pe care-l transmitem.
- II. Personalitatea fiecaruia dintre noi este unica, avem cu totii sase caracteristici comune care ne definesc, iar combinatia individualizata a acestoa ne conduce catre un stil specific de a comunica
Cui i se adreseaza acest seminar?
- Consilierilor si consultantilor
- Managerilor
- Mediatorilor
- Medicilor, psihologilor, psihoterapeutilor
- Profesorilor si trainerilor
- Parintilor
- Specialistilor in resurse umane, marketing si vanzari
- Tuturor profesionistilor din domeniul juridic, indiferent de specializarea lor
PCM® ne pune la indemana repere concrete pentru a descifra semnificatiile cuvintelor, sunetelor, expresiilor faciale, gesturilor si posturilor utilizate de catre interlocutorii nostri, astfel incat sa ne putem adapta imediat abordarea la mesajele exprimate de ei.
Modelul Procesului Comunicarii® functioneaza impecabil atat in relatiile de cuplu, de familie sau de prietenie, cat si in organizatii, unde este nevoie sa motivam, sa oferim recunoastere si suport, concentrand energie de calitate in actiunile de indeplinire a unor obiective prioritare sau de perspectiva.
Programul de training este conceput astfel incat participantii sa inteleaga cum sa foloseasca o abordare de proces ca membri ai echipelor in timpul negocierilor, in munca lor de zi cu zi si in viata personala. Ei vor invata cum sa creeze legaturi armonioase, cum sa comunice mai eficient si mai ales cum sa-si optimizeze relatiile de cooperare cu cei cu care interactioneaza. De asemenea, vor deprinde metode utile pentru a iesi din distres si pentru a relationa cu alte persoane aflate in distres.
Agenda de lucru pentru trainingul intensiv in Comunicarea eficienta:
Prima zi de training:
· Intro: ce este Modelul Procesului de Comunicare, cum a fost dezvoltat de-a lungul timpului, care sunt performantele relevante generate de utilizarea sa responsabila; · Adaptarea programei de curs la nevoile concrete de cunoastere si experimentare ale participantilor · Modurile in care oamenii cunosc lumea inconjuratoare: cadrele perceptuale de referinta · Tipurile de personalitate: descriere, identificare, puncte forte · Corelarea conceptelor si notiunilor explicate · Stilurile de interactiune umana in cadrul grupurilor: comunitati, familii, organizatii; stiluri de lucru si de management
A doua zi de training:
· Q&A, clarificari si explicatii referitoare la Profilul Individual al Personalitatii participantilor · Partile personalitatii utilizate in comunicare: cuvintele si tonul vocii, expresiile faciale, gesturile si posturile corpului · Canalele de comunicare preferate de catre fiecare tip de personalitate · Preferintele ambientale relationale: abilitatile si tendintele generale de a fi: singur, impreuna cu o alta persoana, la limita dintre grupuri sau activ implicat intr-un grup · Nevoile psihologice fundamentale; procesul de fazare; stagiul
A treia zi de training:
· Modalitatile prin care oamenii isi pot implini in mod sanatos nevoile psihologice · Factorii generatori de stres si metodele concrete de a gestiona eficient stresul individual ori al celorlalti · Secventele de Distres de gr. I · Secventele de Distres de gr. II și III · Planul individual de actiune · Exercitiul de evaluare · Q&A si concluzii · Incheiere
Pe langa manualul de curs, participantii vor primi profilele lor de personalitate, care vor cuprinde: structura individuala de personalitate, punctele forte, factorii de distres si planul personal de actiune pentru succes.
De ce acest seminar este potrivit pentru mine?
Daca esti manager, acest seminar iti va dezvolta abilitatea de a-ti motiva echipa, de a gestiona conflictele, de a controla si reduce propriul stres, de a conduce intr-un mod adecvat si de a-ti optimiza capacitatea de a influenta deciziile.
Ca membru al unei echipe, vei invata cum sa-ti asumi identitatea, obiectivele, setul de valori si codul etic al acesteia, cum sa imbunatatesti comunicarea in interiorul ei si mai ales cum sa rezolvi cu eficacitate divergentele inerente.
Daca esti specialist in vanzari, participand la acest seminar vei deveni mai eficient in a convinge un potential client sa lucreze cu tine, in a mentine relatii armonioase cu toti clientii, in a gestiona propriul stres si in a conduce cu succes negocierile comerciale.
Daca pentru tine comunicarea si cooperarea cu ceilalti reprezinta nu doar chei ale profesiunii tale, ci si fundamente pe care doresti sa-ti construiesti viata, vei considera acest seminar nepretuit.
La finalul celor trei zile de training participantii vor:
- Descoperi si utiliza efectiv conceptele de baza ale PCM®
- Isi vor optimiza comunicarea interpersonala, vor intelege diferenta dintre procesul si continutul comunicarii, dintre tipurile de personalitate in abordarea PCM® si caracteristicile semnificative ale acestora.
- Avea o mai buna cunoastere de sine si a celor din jur
- Vor invata cum percep toate tipurile de personalitate mediul, care le sunt manifestarile vizibile, punctele tari si punctele fragile, marcile verbale si nonverbale. Vor sti in ce mod sa comunice mai bine cu fiecare dintre acestea, cum sa prevada asteptarile lor specifice si sa aleaga modalitatile prin care pot deveni mai profund motivate.
- Administra mai eficient stresul
- Vor intelege relatia dintre asteptari, nevoi si stres; vor sti cum pot administra optim situatiile tensionate.
- Identifica si evalua tipurile de personalitate din jur si vor adapta comunicarea stilului potrivit pentru fiecare dintre acestea
Vor deprinde regulile fundamentale ale PCM® in comunicare si vor putea identifica: cele cinci canale de comunicare, matricea de recunoastere si de evaluare a tipurilor de personalitate, semnele si marcile specifice acestora, atitudinile si comportamentele lor, stilurile preferate in management si instrumentele de motivare ale fiecaruia.
Trainer certificat PCM®: Ane-Mary Ormenisan
-
Ormenisan Ane-Mary P.F.A. (2022-prezent) Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRC.F40/3591/2022
- Business Administrator si fondatoare a companiei de consultanta si training Lifelong Learning Solutions S.R.L. (2010-2022)
- Cadru didactic atestat de Ministerul Educatiei si Cercetarii
- Consilier pentru dezvoltare personala acreditat de Autoritatea Nationala pentru Calificari (fost C.N.F.P.A.)
- Consultant organizational cu formare in Analiza Tranzactionala